اهمیت استفاده از لوله خرطومی نسوز در سیم کشی ساختمان ها

لوله خرطومی نسوز در سیم کشی ساختمان

امروزه شرایط کار در پروژه های ساختمانی ،در مورد نحوه سیم کشی در سقف ،نسبت به گذشته تغییر کرده است.
در پروژه های عمرانی و ساختمانی،مهندسین ناظر عزیز ،جهت عبور کابل و سیمهای هالوژن در سقف ،تاکید بر استفاده از خرطومی نسوز دارند.
خرطومی نسوز باید دارای ویژگیهایی باشد که ،برقکاران و مجریان عزیز در هنگام استفاده از آن ،به مشکل عدم انعطاف و…..بر نخورند.
تعدادی از ویژگیهایی که لوله خرطومی برق نسوز باید داشته باشد را خدمت شما عرض میکنیم.

 

ویژگیهای لوله خرطومی نسوز

۱- عدم اشتعال(نسوز بودن خرطومی)
۲-دارا بودن علامت و کد استاندارد ده رقمی قابل پیگیری از اداره استاندارد
۳-انعطاف بالا و عدم پارگی هنگام کشش زیاد
۴-سخت و محکم بودن
۵-تحمل حرارت بالا ۱۵- الی +۶۰ درجه سلسیوس
۶- سهولت در اجرا
۷-بسته بندی مناسب و دارای مشخصات درج شده
۸-محافظ صلب
۹-قابل ارتجاع
۱۰-تولید شده با مواد پلی ونیل کلراید (pvc)درجه یک و خالص

لوله خرطومی نسوز در سیم کشی ساختمان

لوله خرطومی نسوز در سیم کشی ساختمان

این موارد چندین خصوصیات خرطومی نسوز برق ،مناسب و قابل استفاده بود که خدمت تقدیم کردیم و در مورد این ده مورد توضیحاتی خدمت شما ارائه خواهیم داد:
خرطومی نسوز ،همانطور که از نامش پیداست ،نباید در مواجهه با اتصالات و جرقه های احتمالی ایجاد شده در ساختمان،شعله ور شود،یعنی شما قبل از استفاده ،شعله مستقیم را روی خرطومی قرار دهید و بعد از چند ثانیه شعله را جدا کنید،در این هنگام ،لوله خرطومی برق نسوز ،باید خاموش شود.
خرطومی نسوز ،باید دارای استاندارد برق به شماره ۱۱۲۱۵-۲۱ باشد و در هنگام استعلام دارای کد ده رقمی جهت استعلام از سامانه اداره استاندارد ملی ایران باشد.

همچنین خرطومی نسوز باید از انعطاف بالای برخوردار باشد،برای آزمایش این کار،دو نفر از دو طرف یک قطعه ۳ متری ،هر سمت خرطومی را به طرف خود میکشند،به نحوی که خرطومی از حالت فنری خارج شده و شکل ظاهری آن تغییر میکند ولی دچار پارگی نمیشود.

لوله خرطومی برق نسوز ،باید سخت و محکم هم باشد،به نحوی که با فشار انگشتان دست به راحتی دفرمه نشود و حالت خود را از دست ندهد.

خرطومی نسوز برق ،در مقابل حرارت و دمای غیر مستقیم هم نباید به راحتی واکنش نشان دهد،به نحوی که باید دمای بین ۱۵-الی ۶۰+ درجه سلسیوس را تحمل کند(جهت استعلام جدول دمای حرارتی و سرد ،به جدول مخصوص مراجعه و مطالعه بفرمایید)

از ویژگیهای خرطومی نسوز ،سهولت در اجرا است،به نحوی که به راحتی در سخت ترین پیچ و تابها و نقاط سخت سیم کشی،قابل اجرا است و در سقف و هالوژنها به راحتی اجرا میشود.

لوله خرطومی نسوز برق باید دارای بسته بندی مناسب باشد به نحوی که از هنگام تولید ،انبارداری،فروش،تخلیه ،دپو در محل فروشگاه و پروژه ،دچار آسیب نشود،همچنین خرطومی نسوز استاندارد ،باید دارای مشخصات ذکر شده روی بسته بندی باشد،به نحوی که نام برند و مشخصاتی که اداره استاندارد برای لوله های محافظ صلب تعین کرده ،روی بسته بندی چاپ شده باشد و همچنین کد و علامت استاندارد روی بسته بندی نوشته و چاپ شده باشد.

لوله خرطومی نسوز در سیم کشی ساختمان

لوله خرطومی نسوز در سیم کشی ساختمان

خرطومی برق نسوز در سه سایز

۱۱ ۱۳ ۱۶ و در رنگهای طوسی و سفید، تولید و عرضه میگردد.
گروه تولیدی ویژن پایپ این اطمینان را به شما میدهد،که تمامی خرطومی نسوز تولید شده ،دارای تمامی ویژگیهای ذکر شده میباشدو ما تمام سعی خود را کرده ایم که خرطومی نسوز ،با بهترین کیفیت به دست مصرف کننده برسد،و ما توانسته باشیم گامی کوچک در آبادانی ایران عزیز برداشته باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *